det är alltid rätt att göra motstånd.

en del segskaft tycker som bekant att det är dåligt att stå upp för vissa ideal. som tur är finns det mera verklighetsnära människor även i linköping och en av dessa har skrivit en insändare i gratistidningen extra östergötland. för den som undrar är alltså extra östgöta correspondentens svar på metro. jag orkade inte klippa bort marginalen till vänster… bilden finns längst ned i inlägget.

i vilket fall som helst är det intressant att se hur nazister och antifascister genast blir till ”lika goda kålsupare” i många mediasammanhang. bland annat i corren. samtidigt försvarar just corren polisinsatsen, vilket bara är ytterligare ett gäng som utövar våld, låt vara att det är sanktionerat av staten genom lagstiftning. konsekvens schmosekvens tycks vissa resonera. själv ser jag inte direkt skillnaden mellan puckon i uniform och puckon utan uniform, och det gör tydligen inte vissa andra heller.

en bra jämförelse mellan maffian och polisen finns i boken ”Maffia” (1993) av tomas lappalainen. även om den har några år på nacken är mycket av den sociala skildringen fortfarande giltigt i många fall. tyvärr orkar jag inte citera hela jämförelsen, men summan av kardemumman är att skatt bara är en variant av den beskyddaravgift som tas ut av maffian.

aja, själv gillar jag idén med skatt. förutsatt att det var några vettigare pyråkråter än skalle-per och en låtsas-rockare som fick mina stålar skulle jag gärna se en skattesats på 100%. tills folkrepubliken kommer väljer jag att lyssna på pst/q.

inget har förändrats och bara för att trösta mig en smula
smider jag ränker och tänker hädanefter rösta med en kula

over and out.

extra östergötland 20070904

Kommentera

