sex, våld och fredrik strage

varför ändra på nåt som funkar? det undrar både jag och usama bin ladin. enligt nån amerikansk övervakningspryl planerar bin ladin ett tal ”till usa:s befolkning” 11:e september, på sexårsdagen av att tornen brakade. hur amerikanerna vet att det kommer släppas en icke-fejkad video går det att spekulera i, men att dagens nyheter har fått en preview är ju bara för kul. återstår att se om jänkarna kan ta fast den skäggige innan vi kommer in i nästa årtusende.

en annan övervakningsgrej som rör sverige är att fotbollsklubbar nu ska få rätt att leta efter ”huliganer” med de övervakningskameror som finns. hur detta rimligen ska hjälpa någon, förutom obstinata moralmänniskor, verkar lite luddigt. problemet är väl egentligen kameraövervakningens roll i samhället snarare än att jag bryr mig om fotbollsläktare som sådana. trots allt är det 22 galningar som kutar efter en boll, ofta är de inte ens speciellt snygga, så vem orkar kolla på spelet? tacka vet jag remy bonjasky. såvida det inte är tjejer, så är galenskapen ursäktad.

galenskap finns ju överallt och förknippas alltid i viss mån med sex. olika människor ser på det på lite olika sätt, men klart är åtminstone att den traditionella sexundervisningen i skolan spelat ut sin roll fullständigt. ”vad ska de hitta på närnäst?” brukar jag undra när jag forcerat aftonbladets sexspalter över en bit micropizza. allting är normalt, allting är tändande och nakna män är alltid snygga. yea, right.

skönt då att det finns en fast punkt i livet. fredrik strage. ”mikrofonkåt” är en kalasbok, ”fans” är rätt trist men det senaste med ”de 100 största rockögonblicken på youtube” måste nästan bli en hit. trist bara att fredrik kör solokvist och inte har en tokrolig partner som vissa andra jag kan komma på.

En kommentar till sex, våld och fredrik strage

  1. […] mot fotbollsrelaterat våld. det kanske vissa tycker är bra, minns vad jag sagt om fotbollsvåld tidigare. några britter jag hängde med förklarade att på ett personligt plan upplever många att de är […]

Kommentera

