the dubliners, fula människor och klasshat

de senaste dagarna har jag avnjutit en trippelskiva med the dubliners och ojoj, vilka musiker. i en tid när man skulle vara putsad yuppie körde de här grabbarna på långt hår och helskägg. lite lagom rebelliskt. plus att de hatade engelsmän. lite skönt stuk.

inför engelsmän känner jag mest nån slags sympati uppblandat med lyteskomik. många britter är inte speciellt fysiskt tilltalande, även om det det självklart finns undantag (tacka vet jag svärje!). till min inte speciellt stora förvåning finns det fula människor även i tyskland och just den här mannen får väl sägas vara något i hästväg. mannen på bilden råkar för övrigt vara nån slags eu-kommisionär som har befordrat sin älskarinna. stor skandal, således.

det jag hänger upp mig på är inte att han befordrat nån som ställde upp lite i sängen. snarare funderar jag på vad det är han gör så bra att han kan skaffa sig en älskarinna. jag menar, hans fru känner sig väl fast i äktenskapet och har inget att välja på. men vad ser älskarinnan hos honom? är han möjligen underbart bra i sängen? i sådana fall, på vilket sätt? jag brinner av iver att ta del av hans kunskaper. uppenbarligen är han en riktig charmör även under sammanträdena.

häromdagen förklarade en kompis att ”även fula människor får knulla”. om det var för att bortförklara egna snedsteg eller inte vågade jag inte fråga (m, om du läser det här borde du förstå vad jag menar). i vilket fall kan vi se att även tyska eu-fetton får ligga. det bådar gott för framtiden.

bo lundgren, mest känd för att ha skrivit den usla boken ”när bubblan brast”, nån slags ekonomiskfilofiskt svammel som jag faktiskt har signerad och dedicerad till mig själv i bokhyllan, uttalar sig idag om att

Till viss del ger även regelförändringarna för a-kassan genomslag, säger Bo Lundgren, chef för tillsynsenheten på IAF, till DN.se.

ja, det kan du ju tycka, din proppmätte jävel. lundgren är mest känd för att ha varit partiledare för moderaterna när dessa fick ett uselt (i mina ögon helt ok) valresultat. sen fick han kicken och skalle-per tog över. nu förväntas alltså bosse sitta och granska a-kassorna objektivt. eller ne, det kan ju ingen förvänta sig. inte ens hans polare. IAF är alltså Inspektionen för arbetslöshetsförsäkringen och vad de gör förstår jag inte. om nån vet får ni gärna säga det.

Ungefär 172 000 personer fick a-kassa under augusti. Det är 84 000 färre än under augusti i fjol. Minskningen förklaras också av att studerande numera inte kan få a-kassa under sommarlovet.

och detta kan vi tacka högerflygeln för. oavsett om det är sossar, moderater eller kryptofascister vi snackar om. jag säger som autonoma kärnan: åt helvete med parlamentarismen. jag skiter i lundgrens analyser eftersom jag inte ser hur de skulle leda till något som är bättre än det befintliga. skräm slag på chefen och ta helg redan på torsdag så är kommunismen snart här.

ps. så här såg det ut när bosse träffade ett av sina största fans.

bo lundgren kramar afa linköping i just gamla linköpingbo lundgren kramar afa linköping i just gamla linköping

2 kommentarer till the dubliners, fula människor och klasshat

  1. m skriver:

    jag hade inte tänkt att berätta detta men jag sa det mest för att du skulle inse att det fanns hopp även för dig. Förövrigt så är ju arnold het som en jätteget!!!

  2. […] och skalle-pers numera före detta statssekreterare. de bevisar min tidigare tes, nämligen att fula människor också får knulla. vi vet ju vad vi tycker om sånt. i vilket fall sitter jag, som jag föreställer mig att rätt […]

Kommentera

