köpa en pansarvagn? ja, varför inte!

dagens nyheter skriver att man i finland kunde köpa pansarvagnar för den nätta summan av 250 000 kronor. inte helt illa om du frågar mig. en kvarts mille för att spela GTA på riktigt låter rätt överkomligt. de senaste dagarna har det inte funnits någon direkt brist på folk som förtjänar att bli överkörda av pansarfordon. om det inte är våldtäktsmän från stureplan är det juntaledare i burma eller europeiska unionen.

för er som inte orkar klicka på länkarna föreslår alltså galningarna i bryssel på fullaste allvar att man ska ange etnicitet, eller ”ras”, i folks pass. vi vet ju hur det gick förra gången myndigheterna började skriva ut sånt i passen. visst, skälen anges väl som vanligt vara ”krig mot terrorn”, men det är inte ens kul längre. möjligen kan jag godta att man börjar tatuera in ”fascist” i pannan på folk så jag vet vilka jag ska slå på käften när jag går och handlar mjölk.

apropå ”kriget mot terrorn”. snubben som driver kalaset har tydligen stora problem med att läsa svåra ord. personligen ser jag inte ned på de som har problem att uttala kirgizistan på första försöket men apkillen har tagit lyteskomiken till nästa nivå. allt han gör, som man kan racka ned på, är kul.

helt logiskt är det rätt kul när andra driver med apan och det finns speciellt en person som kan reta gallfeber på amerikanerna just nu. det är irans president. han och irans parlament har precis terrorstämplat usa. dock är det viktigt att hålla i åtanke att min fiendes fiende inte alls måste vara min vän. mahmoud ahmadinejad, som iraniern heter, är nån slags blandning mellan antisemit och gammal hederlig galning. tyvärr rättfärdigar han, och resten av irans galningar, sitt handlade med att de får inspiration från al-lah. fuck that, säger jag. skönt med omväxling från kristna galningar, men nån måtta får det faktiskt vara. smiska gärna sionister och amerikanska imperiebyggare, men skippa gärna idiotierna som verkar hänga med.

nu har du läst hela inlägget. get off the internet (fast med le tigre i lurarna istället för den där skitcovern) och ge asen vad de förtjänar. i’ll meet you in the streets.

Kommentera

