alinge texas

av alla städer är / vår stad bäst i vårt land / vi bygger sällan relationer / vi bygger i sand

jag fick ned den enda skivan med räserbajs häromdan. dessa hjältar. namnet kanske verkar infantilt och barnsligt men musiken är klass rakt igenom. det hela började när jag och en vän gick ned oss i nåt slags punkumgänge när vi var rätt små. sen dess har det fortsatt spikrakt utför. vi lyssnade på konstig kängpunk. minns speciellt en kassett som hette ”snutas” som vi köpte på postorder från någon konstig distro. tror det var bracca 3 som gjorde den, men jag är inte säker. om nån vet kan ni lämna en kommentar om det.

så småningom slutade vi ha bondagebyxor och fula frisyrer. vi gick mer mot hardcore och jobbade oss igenom ett gäng bra band. tyvärr också en del dåliga band, men det var nästan bara punkeländen. som tur var fastnade jag inte i punkstilen utan kunde växa upp (mer eller mindre) ändå.

allt eftersom blev smaken, både för musik och annat, bredare. jag kom på att det fanns grejor med mer attityd, sjystare kläder och helt enkelt bättre musik än punk. saker som politik blev intressant. vi hade våra första run-ins med de lokala bulorna.

summan av kardemumman är att jag lärde mig en massa saker på vägen. konstigt nog verkar jag vara den ende som lär mig nånting av erfarenheter. varje år kommer det snö och varje år bli folk lika förvånade. här kan man läsa om att ”polisen varnar för snökaos”. undrar vad veolia/connex/sl ska hitta på för ursäkt när all kollektivtrafik blir stående i år. jävla nollor.

nånting som däremot är en riktigt förvåning är årets nobelpristagare i litteratur. jag började tro att horace hade tappat greppet, men icke.

nästa post ska bli lite allvarligare.

Kommentera

