californication, fast i sverige. och på kuba.

vissa av er har säkert kollat på ”californication”, där gamle fox mulder spelar en av huvudrollerna. fantastisk serie. mest för att duchovny himself är executive producer för vissa avsnitt. grejen med serien är att det är så dekadent på nåt sätt. en konstant tillvaro av knark, sprit och en massa sex. inte för att det måste vara fel, men yours truly är mer intresserad av andra grejor. våld, hemmaliv och att skaffa barn. under tiden jag jobbar på de grejorna kommer jag fortsätta skratta mig fördärvad åt ”californication”.

grejen med serier där män knullar är att det inte är nån grej. om ni förstår. ibland känner jag ett undrande inför tjejer som har många olika sexpartners. varför? vad är det som får dem att göra såhär? är de slynor? sen slår det mig att skälet till min undran är följande: jag har redan gett upp hoppet om männen. i min världsbild är det så självklart att män som grupp är svin att jag i vissa lägen inte ens ifrågasätter det. som nån slags konsekvens av det ifrågasätter jag inte att killar ligger runt och många killar ligger trots allt med tjejer, åtminstone till och från. efterfrågan styr utbudet, antar jag.

frigjord sexualitet är bra. ibland tar den sig bara konstiga uttryck i verkligheten. läs här, här och här om synen på prostitution på kuba.

apropå lust då. en kompis sa att

ur ett psykodynamiskt perspektiv är lärande något lustfyllt.

det måste man kunna ha lite roligt med, så here goes: som en slags omvänd variant av det måste man kunna säga att en lustfylld upplevelse är ett lärande. det lustfyllda i situationen gör alltså att en person lär sig bättre. låt säga att man gör situationen lite mer intressant, med en hunk som lärare. kommer den ökade lusten att skapa bättre inlärning? värt att testa istället för lejonpungens idiotidéer om ”hårdare tag” (så länge det inte ser ut såhär). läs en diss av gubben här. men men, han vill väl säkra folkpartiets rekrytering i framtiden. idioter föder fram idioter.

några andra som blev uppfyllda av lust är så klart han tv4-reportern (han med det stora flinet på bilden) och skalle-pers numera före detta statssekreterare. de bevisar min tidigare tes, nämligen att fula människor också får knulla. vi vet ju vad vi tycker om sånt. i vilket fall sitter jag, som jag föreställer mig att rätt många andra gör just nu, och håller tummarna för att borgarnas skitregering ska gå under i ett misstroendevotum.

idiotkvoten fylls som vanligt:

1) västtrafiks ledning borde tas av daga. läs mer på autonoma kärnan.

2) nåt rikemansyngel hamnade i finkan tills han blev utköpt. hoppas han tappade tvålen i duschen.

3) ett fyllo försvarar ett annat.

Kommentera

