jag hatar världen

This is a chemical burn.

gårdagens händelse på väg hem från jobbet: en tjockis cyklade framför mig och käkade på en banan. sånt får man ju göra (själv äter jag mycket frukt). så småningom hade hon stoppat in bananen i foderluckan och har således ett tomt bananskal i handen. vi cyklade förbi en papperskorg, MEN hon valde att kasta skalet på gräset 10 m efter soptunnan. sånt gör mig så sjukt förbannad. inte för att jag skulle kalla mig själv miljövurmare, men nån måtta får det fan vara. så jag cyklade upp jämsides och skrek på henne. det var kul.

jag har tröttnat på att ha överseende med idioti när den tränger sig på så tydligt. lämna mig i min bubbla av lycklighet och ge fan i att solka densamma med bananskal. tack. lite samma sak som att dagens nyheter (som jag hatar den tidningen) haft en del anmärksningvärda ledarartiklar på sistone. saker jag tänkt en massa och egentligen planerat små utlägg kring. men, när jag väl kommer hem från mitt sitta-på-arslet-framför-datorn-jobb är blogga det sista jag orkar tänka på just nu.

jag kräver sex timmars arbetsdag med bibehållen lön. punkt. men det ska väl till ett mord innan arbetsledningen möjligen öppnar upp för en diskussion. och då enbart en diskussion med snuten.

min teamledare på jobbet är iofs sjyst. vi vet var vi har varann och försöker inte göra livet surt åt nåt håll.annat med vissa andra ”chefer”. eller låtsaschefer snarare. speciellt en av hororna som dels är folkpartistisk fritidspolitiker, dels är ett as även på det personliga planet. den jäveln. han gillar även småtjejer och har samma kläder VARJE dag. om nån känner sig utpekad är det bara att säga till.

Look, the people you are after are the people you depend on. We cook your meals, we haul your trash, we connect your calls, we drive your ambulances, we guard you while you sleep. Do NOT fuck with us.

jag hatar mitt jobb.

One Response to jag hatar världen

  1. […] på gång: Akuhujan, Autonoma Kärnan, Den Udda Vinkeln och Kim Müller. Och Dagens Konflikt, […]

Kommentera

